Still in Rock présente : No Aloha (Garage Pop)

ENGLISH VERSION (french below) Article by  Mazz No Aloha . Montreal's No Aloha's No Problemo does a ...





ENGLISH VERSION
(french below)


Article by Mazz

No Aloha. Montreal's No Aloha's No Problemo does a fantastic job of being unique while sounding familiar. The album combines stylistic elements of garage punk and surf with a noisy aesthetic almost reminiscent of early Wavves records. Unlike Wavves there is no manifestation of the everyday hollowness, no self-loathing, and no whatever other sloppy raw emotions Nathan Williams spewed onto those glorious records. Nope, this is a decidedly cheerful garage rock outling with gang vocals, catchy melodies, uncomplicated subjects, and some small flashes of psychedelia.

This record is highlighted by some classic rock'n'roll themes. "Main Squeeze" unsubtly reminds me of the salad days when I blasted through Brooklyn in my shitty Toyota with Jan and Dean and Beach Boys tapes. "100 Watts of What's Up" is another stand-out track. From the introductory verse to the strong wordless vocal melodies that rise above the noisy assemblage of instruments, this track is vintage teenage rebellion put to music. "My Boyfriend's the Devil" and (obviously) "Deep Summer" also share a similar summer whimsy.

You'll notice some slight genre bending on some of the other tracks. Songs like "All Eyes" and "Lazy Jesus" embrace a noisy neo-psydelic sound, having created a guitar-driven sound that I would call an exuberant mix of bands like Built to Spill and Olivia Tremor Control. Other tracks like "Prisoner" and "All I Want" are hard hitting garage punk, eschewing some of the sweeter melodies that permeate elsewhere (see Feelies, and probably a lot of the above paragraph).

All-in-all this is a pretty strong record and an enjoyable listen. However, and I may be mistaken, but sometimes it does seem as though the band tried so hard to honor their influences on wax (Google the band's name) that they cost themselves the opportunity to showcase more of the unique sonic identity they hone on the album's stronger, more unique tracks.


(mp3) No Aloha - Main Squeeze






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FRENCH VERSION
(english above)



Article par Mazz

No Aloha. L’album No Problemo du groupe montréalais No Aloha fait partie de ces LPs qui parviennent à nous surprendre tout en restant familier. L’album combine des élements stylistiques de garage punk et de surf avec une esthétique plus bruyante qui rappelle les premiers enregistrements de Wavves. Mais contrairement à Wavves, No Aloha ne semble avoir aucune volonté de manifester son ennuie, sa haine de soi ou toute autres émotions de détestation que Natthan Williams glorifie toujours. La musique de No Aloha est un garage rock avec de belles voix et des mélodies accrocheuses, qui évoquent des sujets simples sans oublier quelques petits traits de musique psychédéliques.

L’album est mis sublimé par quelques-uns des thèmes du classic rock. "Main Squeeze" me rappelle le bon vieux temps lorsque je traînais ma peine au volant de ma vieille Toyota dans les rues de Brooklyn, Jan and Dean et les Beach Boys en fond. "100 Watts of What's Up" est également l'un de ces autres morceaux qui mérite notre attention. Du verset introductif jusqu’aux mélodies vocales qui dominent un assemblages d’instruments confus, ce titre est le terrain de jeu des rébellions adolescentes. "My Boyfriend's the Devil" et (à l’évidence) "Deep Summer" nous rappelle également cette sensation de respirer l’air d’été.

On remarque un léger changement de style sur quelques-uns des autres morceaux. Des titres tels que "All Eyes" et "Lazy Jesus" embrassent un son neo-psychédélique un peu brouillon, créant un son de guitare à mi-chemin entre Built to Spill et Olivia Tremor Control. D’autres, à l’image de "Prisoner" et "All I Want" sont clairement plus garage punk, renonçant ainsi aux mélodies plus douces du reste de l’album qui rappelle d’ailleurs les Feelies.

Au final, No Problemo est un album très agréable à écouter. Cependant, et je peux me tromper, j’ai parfois l’impression que le groupe a (trop) essayé d’honorer ses influences, perdant ainsi l’occasion de nous présenter une identité sonore véritablement unique.
Links:
Bandcamp
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